I WANT YOU WHO MAKES EYE CONTACT WITH ME

When we
will meet again?












X
Monday 30 April 2018

aha! hello! bello! bananaannananana!

abaikan.

salam sejahtera semua.
marilah kita sambung kisah wasya.
percaya atau tidak, lepas wasya dah habis sekolah rendah, dia sambung sekolah menengah yang hanya bersebelahan dengan sekolah rendah aku! aku memang nak sambung belajar dekat sekolah menengah yang sama dengan dia. nak tau? memang tercapai ahahah sebab kawasan rumah aku memang dekat situ pun KAHKAHKAH

nak dijadikan cerita, waktu orientasi form one, dengan aku yang pakai nametag merah kat tudung pffft sekolah rendah punya terjumpa dia dekat tangga yang nak ke bilik guru. masa tu memang kelam-kabut lah sebab nak ambik buku teks dekat spbt. punya gelabah bila nampak dia tapi dia perasan aku siapa. aku pernah bagi surat cinto dekat dia dulu hoho~ taktaulah kalau dia ingat . lepas dah ambik buku teks, kena ambik gambar dekat library sebab nak buat kad masuk library. kan kena scan sebelum masuk. lepas dah ambik gambar, ada seorang akak tu tanya aku, "mana adik dapat nametag merah tu?" aku jawablah, "dari sekolah rendah punya." akak tu tergelak weh. lepastu dia cakap, "nanti kena cabut balik sebab adik punya tingkatan warna lain."

ohh. aku pun mengangguk jelah. tingkatan aku warna purple! serius lawa memula tengok! 💓

masa waktu perhimpunan pertama bagi form one, aku ternampak dia lagi tau! dia jaga barisan dekat tepi sekali tapi memang dekat gila dengan barisan kelas aku! aku senyap-senyap usya dia. bila aku rasa dia macam nak pandang tempat lain, aku cepat-cepat alih pandangan aku. aku tau, dia rasa ada orang pandang dia. otak kita boleh detect tau! lepastu, aku pandang cikgu yang ada dekat depan. serius, apa yang cikgu tu bercakap dekat depan, keluar balik dari telinga aku. masuk tak masuk je apa cikgu cakap. hahahah! liyana ada dekat belakang ke depan aku entah waktu tu. untung aku dapat sekelas dengan kawan-kawan sekolah rendah aku!

lepas tu en, aku try nak pandang dia lagi, tapi dengan sekilas pandang aku cepat-cepat pandang tempat lain. wth! dia macam pandang arah aku wehhhh!!! aku punya tak senang duduk! macam nak terkentut pun ada! malu weh serius malu!!

dia pun bangun dari situ pindah tempat lain. kuajaa mamat tu! aku just usya kau je! blueekkk!

aku pun tak sangka lepas nampak dia dekat sekolah menengah tu, hati aku jadi berdebar balik untuk dia. pfftt sebab masa darjah enam aku ada suka someone jugak tapi not totally in love lah. budak lagi lah aku waktu tu wehh. erti cinta sejati pun aku tak tau lagi.

sepanjang waktu aku form one tu, memang banyak EMBRASSING MOMENTS buat aku! bulan feb, aku minta dia jadi abang angkat aku sebab well, aku memang tak ada abang. aku teringin nak rasa. pfft boleh blah. keesokannya, kau tau apa jadi dekat sekolah?

kebetulan waktu aku nak ke sekolah, aku terserempak dengan seorang kawan aku namanya sab. aku pun berboraklah dengan dia pasal kpop la apa lah en sampai masuk dalam kawasan sekolah lepastu kitorang nak tunggu empat orang lagi kawan kitorang. sampai dekat perhimpunan, aku terpandang sekumpulan kawan wasya dekat situ. tengah buat bulatan macam bergosip kau tau. and satu benda aku perasan, diorang pandang-pandang aku. aku macam peliklah en asal diorang pandang aku semacam? aku ada buat salah ke? maklumlah diorang semua pengawas sekolah. wasya pun pengawas sekolah jugak.

meh aku bagitahu sikit, kawan-kawan dia memang RAMAI dekat sekolah tu termasuklah perempuan! wehhhhhh!!!

masa aku perasan group kawan dia dekat situ, apa yang terlintas dekat fikiran aku, "dia read message aku ke? asal takde seen well waktu tu kan fb takde seen lagi. mana lah aku tau dia dah baca. and, tak mungkin dia bagitahu kawan-kawan dia ni? well, aku rasa aku tersilap langkah."

maka, membebel aku dalam kepala otak sampai apa yang sab tengah cakap dengan aku, aku tak dengar langsung. aku cepat-cepat pandang sab balik and ubah topik. aku bawak sab lalu tempat lain. FUH! aku tak sangka, sanggup dia bagitahu kawan-kawan dia? entah-entah, dia tahu yang aku waktu sekolah rendah dulu? sebab aku kan pernah bagi surat dekat dia and nama aku ada sekali tau. nama panjang aku kot! apasal lah bengap sangat aku waktu tu!!

form one memang best tapi tulah akhirnya aku menangis jugak sebab dia. aku tak nak menangis sebab lelaki tapi air mata mengalir kau tau? aku ingat dia bagi harapan. aku pun memula tak nak ada apa-apa hubungan dengan dia, aku just sekadar nak bagitahu dia aku suka dia je. aku tak nak pun couple dengan dia. aku tak suka attention. and dia adalah attention. u know what i meant right?

waktu aku form two, aku still suka dia lagi. and that time, aku perasan kehadiran winpeach. dia dengan abang kembar dia jaga library waktu petang. (aku pun pustakawan jugak and baru jadi waktu form two). perasaan aku dekat wasya memang makin pudar sebab dia dah couple dengan orang lain. buat apa aku nak rampas hak orang kan? aku memang tak nak. ramai lagi lelaki kat dunia ni, bukannya dia seorang. and.... abang kembar tu pulak menarik perhatian aku! hHAHAHHA.

tapi, bukan sekelip mata aku tersuka kat salah seorang kembar tu. ambil masa jugaklah.

okey, itu sahaja cerita aku malam ni. dah lama tak post, sunyi dah. nanti aku akan update dengan lebih kerap.