I WANT YOU WHO MAKES EYE CONTACT WITH ME

When we
will meet again?












X
Monday 30 April 2018

assalamualaikum.
harini aku tetiba teringat seorang mamat ni. nama dia aku rahsiakan dan sebenarnya, aku gelar dia wasya. pernah tak korang dengar ayat macam, "waku wanak wape wagi watan wadas." semua ayat mula dari wa. ehem, maksud ayat yang aku tunjuk contoh tu adalah "aku nak pergi tandas." macam tu jugaklah terciptanya nama panggilan dia! WUAHAHA! k.

wasya ni crush pertama dalam hidup aku. yang betul-betul punya! sebab sebelum tu aku pernah tersuka seorang budak lelaki ni waktu aku darjah dua. hu memain je waktu tu and aku dikira berani jugaklah hantar surat dekat dia. good job me! okey sambung balik. first time aku nampak dia waktu aku darjah lima. kau tau, waktu aku nampak dia rasa macam dia tu angel-- k aku melebih. dia macam bersinar-sinar dimata aku. maklumlah waktu tu pun panas terik. fuh. dia pengawas lalu lintas and dia pakai baju warna kuning. memang segaklah aku cakap. background dengan orang lalu-lalang pun aku tak perasan dah. semua blur! kawan aku yang tengah bercakap dengan aku pun terpaksa tengok aku pandang mana.

maka, disitulah cinta berputih eceh!

ehem, lagi satu perkara, waktu aku darjah lima tu ada dua orang budak lelaki ni sukakan aku. seorang sekelas dengan aku and seorang lagi kelas sebelah. nama kelas aku pearl, and budak lelaki tu kelas sapphire. nama batu berlian tau! okey. yang sekelas dengan aku ni dia suka bagi aku benda. macam cenderahati and so on. aku nak tak nak terima jelah en sebab dia bagi aku pun sorok-sorok. dia letak kat bawah meja aku lepastu dia malu-malu. k~

yang kelas sebelah pulak dia dengan aku asyik main pas-pas surat. serius aku cakap, macam mana budak darjah lima boleh jadi romantik semacam? kekadang cair jugaklah baca surat dia. ehehe kalau korang nak tau, aku masih simpan surat dia dalam almari aku. pfft. sebelum tu, korang jangan tuduh aku ni pompuan yang suka mainkan perasaan orang lain. aku dah direct cakap yang aku tak sukakan diorang berdua and aku dah suka seseorang. yang budak kelas sebelah tu nama dia mula dari I. dia dah tau aku suka siapa sebab aku bagitahu dalam surat tu. dia tau budak popular yang aku sukakan tu lagi hensem dari dia. dia redha je. aku macam pfft wth.

yang budak sekelas dengan aku tu pulak nama dia mula dari A. selalu dikenenkan dengan budak-budak sekelas aku yang lain. aku yang terlibat ni asyik kena bahan and kau tau, aku hampir menangis sebab diorang. yang A ni pun sweet gak sebab dia ada belikan aku rantai bentuk music. sebab aku suka music. kawan aku lah, dia bagitahu A, aku suka corak apa. masa pergi kedai tu, aku macam curious lah kenapa diorang suruh aku pergi tempat lain, diorang dekat tempat rantai. kedai dua ringgit tau, bukan kedai emas. aku terdengar-dengar diorang cakap. dari situ aku dah agak. aku ni cepat tangkap orangnya. just sometimes jelah.

okey guys, sampai situ je aku cerita. hhaahaha aku tetiba teringat kisah lama jadi aku buat keputusan nak tulis dekat sini. biar sampai jadi kenangan. boleh cerita dekat anak-anak cucu-cucu aku nanti :)

oh ye! chapter seterusnya aku ceritakan pasal wasya! nantikan!